Alle gegevens over uw gezondheid kunt u sinds kort zelf verzamelen op één online plek: de zogenoemde Persoonlijke GezondheidsOmgeving (PGO). Op deze plek verzamelt u gegevens van bijvoorbeeld uw huisarts, fysiotherapeut en uitslagen van onderzoek. Ook gegevens die u zelf meet, zoals uw bloeddruk, kunt u toevoegen aan uw PGO. Zo heeft u alle gegevens op één plek. Vanaf nu kunnen patiënten met MijnRadiotherapiegroep ook een deel van hun gezondheidsgegevens opvragen via een PGO.
PGO: een digitale omgeving
Een PGO is een digitale omgeving (website of app) waarin u uw gezondheidsgegevens vanuit verschillende bronnen op één online plek kunt verzamelen, beheren en delen met anderen. Dit kunnen onder andere gegevens over voeding zijn, over medicatie maar ook over uitslagen van medisch onderzoek. De gegevens zijn afkomstig van bijvoorbeeld de huisarts, het ziekenhuis of de fysiotherapeut, maar een patiënt kan ook eigen informatie verzamelen. Al die gegevens kunt u zelf samenbrengen in uw PGO.
Heeft u een actief MijnRadiotherapiegroep-account?
Als u een actief MijnRadiotherapiegroep-account heeft, dan kunt u vanaf nu ook een deel van uw gezondheidsgegevens opvragen via een PGO. Hiervoor moet u zich wel eerst aanmelden bij een PGO-aanbieder.
Wat is het verschil met MijnRadiotherapiegroep?
MijnRadiotherapiegroep is ons eigen patiëntenportaal waarin u inzage heeft in uw medisch dossier van het Radiotherapiegroep. In uw PGO kunt u een deel van uw gegevens van Radiotherapiegroep downloaden. Dit zijn nooit andere gegevens dan dat u kunt zien in MijnRadiotherapiegroep. In MijnRadiotherapiegroep kunt u meer gegevens inzien dan in een PGO en biedt ook de mogelijkheid om online contact met onze zorgverleners op te nemen via bijvoorbeeld een e-consult.
Meer informatie over PGO’s
PGO’s behoren tot het publieke domein. De verantwoordelijkheid voor de werking van een PGO of voor de kwaliteit van de gegevens die getoond worden, ligt daarom niet bij Radiotherapiegroep, maar bij de leverancier van het betreffende PGO. Radiotherapiegroep is ook niet verantwoordelijk voor hoe de door de patiënt opgevraagde informatie wordt getoond in het PGO. U kiest zelf uw eigen aanbieder van de PGO.
- U leest meer informatie op PGO.nl
- In dit filmpje wordt uitgelegd hoe een PGO werkt.
- Ook Patiëntenfederatie Nederland geeft veel informatie over de PGO en een lijst van PGO-leveranciers. U vindt hier o.a. informatie over veiligheid en gegevensbescherming en het keurmerk MedMij.
- Heeft u vragen over het installeren van een PGO app of het inloggen via DigiD? Dan kunt u de Digihulplijn bellen op telefoonnummer: 0800 1508.